WYSYLM - Chapter three

Previous:

- Jag måste tyvärr gå nu, ska dra till stranden, vi får prata en anan gång papá! sa jag och kollade mot klockan. Jag skulle ju hinna byta om också..


Jag skyndade mig uppför trappan, och gick in i mitt sovrum, som jag lyckats övertala mamá att renovera för bara något halvår sedan eller så. Jag log svagt och gick fram till mig extra stora garderob som fanns intryckt i ett hörn. Jag rev ut mina bikinis och baddräkter och la dem på mitt ljusa golv.

Det fanns två bikinis jag gillade bäst. En var en blå topp med vita stjärnor på och en vitröd randig underdel med USA's flagga på. Den andra var en rosa bandeau-topp med volanger och en vit underdel som man knöt i sidorna. Jag valde tilslut den rosa vita, mina bröst såg trots allt snygga ut i den.

Jag tog av mig mina skolkläder och tog på mig bikinin, sedna drog jag på mig ett gult tunt linne och ett par korta jeansshorts. 

Snabbt sprang jag ned till mamá och papá och sa hejdå, det var riktigt roligt att se papá igen. Men det tyckte inte mamma som vanligt.
- Hejdå, jag kommer hem sent, sa jag till båda och sprang sen ut till min bil och började köra mot stranden som oftast tog 10 minuter.

När jag kom fram stod alla där och log när dom såg mig, jag skrattade över att  jag hade kommit lite försent men alla kommer inte i tid.. ibland.

- Du hann det Karly, fast du kom lite sent.. 10 minuter, hörde jag Lee's röst säga högt, jag tittade på henne och sen snabbt på bilen som jag låste. Jag gick snabbt till dom och andades ut, det var jobbigt att skynda sig till stranden när man var trött.

- Jag vill bada nu, skippa snacket, sa Lollo som gjorde så jag började skratta. Hon tittade frågande på mig och sen på dom andra som också skrattade.

- Jag tror jag aldrig har hört dig så alvarlig, sa Lee till henne och Lollo slog till henne lätt på armen, jag skrattade och började gå till stranden. Hoppas det bara fanns platser kvar.
Vid stranden var det propp fullt och bara platser kvar på stranden, jag suckade och tittade på dom andra som inte hade kommit fram än. 
När dom såg alla människor som var på stranden suckade dom med men jag kom på en bra idé. 

- Det finns faktiskt en bra sjö, sa jag till som och log, dom log också och vände om och började gå mot bilen igen.
Jag hade varit vid sjön när jag först kom hit till Stratford, det var inte så stor men det räckte för oss. 

- Du har alltid bra idéer du Karly, sa Charlie och jag skrattade och log. 

- Jag vet att jag är bäst, du behöver inte säga det en gång till, sa jag och log mot alla, dom tittade chockat på mig men började snart skratta. 

Vi bestämde oss att träffas vid sjön, alla hade ju sina bilar här och det skulle vara riktigt onödigt om dom skulle bli tagna på stranden när vi åkte i en enda bil.
Snabbt satt vi oss i varsin bil och började köra till sjön, jag var den enda som visste vägen så jag fick köra först och dom andra fick köra efter mig och hänga på. 

***

När vi väl var framme så parkerade jag och tittade på sjön, det var så fridfult att bara sitta här ute på somrarnaoch njuta av fåglarna som kvittrade och ljudet av vattnet som rann ned för stenarna. Jag hade aldrig tröttnat att vara här, jag bara älskade detta stället. 

- Du är bäst, Karly! sa Charlie och log mot mig, jag skrattade och nickade. 

- Du vet, jag kan allt! sa jag och log mot han ochn han slog till mig på armen och sen tittade på dom andra som la ned sina saker vid sjön. 

Sjön var inte så djup som var skönt, dessutom var det ett hus med toalett och sånt jämte den så man hade allt man behövde för att simma här i sjön.
Jag tog av mig mina kläder utom bikinin och gick sakta ned i vattnet, det var ganska kallt men man vänjer sig efter några minuter i vattnet. 

Efter mi kom alla andra och dom doppade hela sig och skrek av hur kallt det var, jag skrattade åt dom. Man kan ju faktiskt vänta till man blir varm och doppa sig sen. Det äe nog det alla normala personer gör. Altså inte mina vänner! 

- Doppa dig då, Karly! skrek Lollo som var uppe på land och vågade inte gå ned i vattnet, jag skakade på huvudet. 

- Bara om du kommer ned i vattnet! skrek jag tillbaka och hon suckade och doppade tån i vattnet och skrek till. 

- Det är ju kallt, sa hon och gick ned sakta och tittade upp på himlen. Hon var säkert rädd för alla fiskarna som simmade under oss. Det var både jäddor och små fisk, allt man kunde fiska var här i vattnet. Själv tycker jag det är äckligt när man tänker på det, men om man bara är i vattnet och har kul så är det ingen fara. 

- Okej, jag är i. Nu ska du doppa hela dig! sa hon och log lite mot mig, jag skrattade och doppade snabbt hela mig. Nu när jag hade doppat hela mig väntade jag bara på att Lollo skulle göra det, det förvånar mig inte om det skulle ta helakvällen.

Jag har skrivit det mest av detta kapitlet (ida) men Felicia har också gjort ett fantastiskt jobb och vi hoppas att ni tycker om det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback