WYSYLM - Chapter one

- Karly, vad håller du på med?? fnittrade Charlie, en blond, tanig tjej, som även råkade vara en av mina bästa vänner, fram och kollade nervöst runt omkring sig. Jag fortsatte gräva runt med gemet inne i hänglåset som hängde på skåpet.

- Jag fick upp det!! sa jag smått överraskad, då det var första gången jag försökt få upp ett lås. Att låset tillhörde Charlies pojkvän gjorde inte saken mindre nervsprakande. Men jag hade faktiskt en bra anledning, för Charlie hade sett Charlie – ja, dem hade samma namn, vilket gjorde förhållandet mycket mer underhållande – flörta med en annan tjej, och det hade gjort henne helt hysterisk, så nu hade vi brutit upp hans hänglås. Yay?!

- hittar du någonting? frågade Charlie och fortsatte med att frenetiskt tugga på sina naglar.

- Ingenting annat än det man borde ha i ett skåp. Svarade jag. Jag fattar egentligen inte vad vi hade förväntat oss att hitta. Precis som om han skulle ha ett foto hängande på skåpdörren som föreställde han och en random tjej. Nej, inte precis.

- skynda dig, där kommer Ken!! Jag stängde snabbt igen skåpet, och satte – aningen darrigt – på låset. Ken var Charlie – killens – bästa vän, och han skulle utan tvekan berätta allt han sett för Charlie, det vill säga om han ser något.

- så vad håller ni damer på med?? Ken lutade sig mot skåpet brevid. Jag och Charlie tryckte ihop oss och skrattade mot honom. Det var tur att mitt skåp var precis brevid Charlie – återigen killens – skåp. Annars hade det sett väldigt misstänkt ut att vi stod där, fast å andra sidan kunde vi ju ha väntat på Charlie.

 

- Väntar tills nästa lektion börjar. Sa jag snabbt och fyrade iväg ett stort – aningen flörtigt – leende. Ken, även han otroligt vit, fast även otroligt muskulös, fyrade av ett stort bländande leende åt mitt håll, och jag kunde i utkanten av mitt synfält de hur Charlie himlade med ögonen. Jag flinade åt henne, och vände mig sedan om för att låsa upp mitt skåp.

- Heey älskling, varför står ni här och hänger? Charlies röst – killen, japp, det sög att dem hade samma namn – uppenbarade sig och jag suckade lågt, så att dem inte skulle höra mig. Dem var ett sådan där par som gullade med varandra hela tiden, och jag kunde se framför mig hur dem gnuggade näsorna mot varandra. Jag rös till, och skakade snabbt av mig tanken. Tyvärr var Charlie även en av dem få utländska killarna på skolan, och definitivt den snyggaste av dem som fanns.

- Är du ledig ikväll? Frågade Charlie – killen – med sin otroligt sexiga röst.

- Tyvärr men, jag är upptagen.. Jag har planer med dig. Charlie svarade snabbt, eller Lee, som vi brukade kalla henne för att skilja på henne och andra Charlie. Jag gjorde kräkljud åt dem klyschiga orden. Ken skrattade till, så som han alltid gjorde åt saker jag gjorde, trots att dem ibland inte alls var roliga. Jag började tro att han gillade mig. Urg. Ännu en rysning gick uppför min ryggrad och jag grabbade snabbt tag i matte böckerna, och försvann sedan bort från vårt lilla sällskap. Dem hade just uppfyllt min kvot av dagligt intag av kärlek.

- Karly!! Louise röst ekade genom den halvtomma korridoren och jag spann runt.

- Lollo! - som hon också kallas, kom snabbt fram till mig och jag noterade snabbt att även hon höll i sina matte böcker. Matte var en av dem få ämnen vi faktiskt hade tillsammans. För det mesta hade jag och mina vänner helt olika lektioner, vilket antagligen var bra, då jag pratade väldigt mycket om någon jag kände fanns någonstans i klassrummet. Jag antar att det är därför jag fick underkänt i matte förra terminen.

- Har du hört om dem där eleverna som tände eld på deras skola?? frågade hon och jag skakade på huvudet. Vilka idioter det fanns.

- Jo, det var tydligen två tjejer som hade rökt utanför deras skola, och sedan hade dem fimpat dem, och så hade skolan tagit eld.. Jag höjde chockat på ögonbrynen och klockan ringde precis när vi kom fram till vårt klassrum, och som vanligt var vi en av dem första in i klassrummet.

- Så vad hittar du på i helgen?? För hörde att Tiffany skulle ha en fest hemma hos henne. Hon blinkade med ena ögat och jag flinade. Jag hatade egentligen Tiffany, men hennes fester var helt episka, och alla som var något skulle vara där. Jag nickade uppspelt på huvudet och läraren kom in i rummet. Lollo kilade bort till sin egna bänk, som till min besvikelse var på andra sidan klassrummet , och klassen blev genast knäpptyst.

- Ni kan bara fortsätta med eran planering. Mumlade han, och jag kunde se dem mörka ringarna under ögonen. Baksmälla kunde jag gissa på.

- Psst, Karly! Charlie – inte Lee's – röst hördes från bänken bakom mig, och jag vände mig om. Vad ville han nu då??

Första kapitlet nu!! :D Yay!! Vad tycker ni?? Kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

SV:Hej! Visst kan vi länkbyta, lägger till er direkt! :)

2012-05-16 @ 23:10:59
URL: http://biebsloverss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback