WYSYLM - Chapter four

Previous:

- Okej, jag är i. Nu ska du doppa hela dig! sa hon och log lite mot mig, jag skrattade och doppade snabbt hela mig. Nu när jag har doppat hela mig väntade jag bara på att Lollo skulle göra det, det förvånar mig inte om det skulle ta hela kvällen.

Dagen gick snabbt och snart var klockan 10 på kvällen, jag visste att vi skulle ha skola imorgon men jag brydde mig inte om hur sent jag åkte hem. Jag vaknar alltid samma tid ändå.. halv 7. 

- Lollo, du har inte doppat hela dig än, sa jag och tittade frågande på henne, hon log svagt men suckade sen.

- okej, om jag doppar mig nu så ska vi inte bada imorgon.. deal? sa hon och jag skrattade av hennes fobi för fiskar. Det var ju bara löjligt, det tyckte i alla fall jag. 

- okej.. okej, Deal, sa jag och började gå upp till bilen när jag hörde Lollo skrika av att hon hade doppat sig, jag skrattade lite och tittade dit. Jag såg henne springa upp på stranden och ta sin handduk, hennes skräma ansikte fick mig att skratta ännu mer. 

- Slut på det roliga, du åker vi hem, sa hon till oss och satte sig i sin bil med handduk och hela hon var blöt, jag skrattade lite och gick in i min bil.
Snabbt körde vi alla därifrån och hem till oss själva
***
När jag var hemma parkerade jag snabbt bilen och tittade in på grannhuset, jag såg en kille i ungefär min ålder sitta på trappan precis utanför deras ytterdörr. Jag log och gick sakta dit.
- Är det ni som är våra nya grannar? frågade jag han och han tittade snabbt upp på mig och log när han såg mig. 
- Eh.. ja, jag tror det i alla fall, sa han och skrattade tyst för sig själv, jag skrattade också och vi skakade snabbt hand och jag log mot han. 

- Jag heter Karly... Karly Senn, sa jag och log större mot han, han nickade. 

- Zayn.. Zayn Malik, sa han snabbt och log. Jag skrattade och tittade runt mig, det var fortfarande ljust ute. 

- Det var roligt att träffas men jag har skola imorgon, jag måste verkligen gå och lägga mig, sa jag och log mot han, han skrattade och nickade. Jag började gå därifrån när han tog tag i min hand och log mot mig. 

- Är det okej om jag hämtar dig imorgon när du har slutat? Vi kanske kan.. fika? sa han snabbt och jag tänkte till, det skulle vara ganska roligt att läta känna en utlänsk kille som nu är min granne. 

- Visst, jag slutar klockan 3 imorgon, sa jag och log mot han, sen gick jag till mitt hus och log. Snabbt gick jag in och det var mörkt där inne och helt tyst, jag log ännu större mot mig själv och tog tyst av skorna så jag inte skulle väcka mamá eller papá. 

Snabbt sprang jag tyst upp på mitt rum och bytte om och borstade tänderna sen la jag mig bara i sängen och tänkte på Zayn. Förvånadsvärt så längtade jag lite tills imorgon efter skolan, det var något med han som gjorde mig le. Snart somnade jag med Zayn i mina tankar och ett leende på läpparna.
***
- Hija, vakna, sa mamá och skakade om mig lätt, jag tittade sakta upp på henne och drog täcket över mitt ansikte. 

- Gumman, du måste vakna! sa mamma och jag suckade och satte mig sakta upp, snabbt sträckte jag på mig och tittade runt mig, jag kom på Zayn igårkväll och log för mig själv. 

- Mamá, jag är vaken, jag kommer ned när jag är färdig, sa jag sen och log mot henne, hon suckade och skrattade.
- Jaja, gumman, sa hon och gick snabbt ut från mitt rum, jag sprang snabbt till fönstret och tittade ut där Zayn satt igår. Jag kände mig som en stalker men det var något med han som jag inte kunde känna igen. 

Snabbt tog jag bara något från garderoben och gick in på toan och borstade tänderna och håret sen tittade jag mig snabbt i speglen och sen gick jag ned. Jag tror att det bara tog 5 minuter eller mindre, jag kände för att börja skolan idag. 

När jag kom ned satt mamá i soffan och tittade på TV men macka i handen och papá i köket och åt sakta frukost. Jag skrattade åt dom och tog fram frukost i köket till mig. 

- Godmorgon gumman, sa papá och log mot mig, jag log mot han också och pussade han lätt på kinden.

- Godmorgon, Papá, sa jag och fortsatte med min frukost som fick bli en lätt macka, jag gjorde snabbt klart den och satte mig sen jämte papá som hade börjat titta i tidningen. 

Innan jag visste ordet av det så var klockan 8 och jag behövde gå, snabbt tittade jag att jag hade allt jag behövde och gick sen ut utan att säga hejdå till mamá och papá.
När jag väl var där ute så tittade jag på Zayns hus men dom var inte ute, en besvikelse fall över mig men jag visste att jag skulle träffa han klockan 3 ändå.

Detta kapitlet är bara skrivet av mig (ida), felicia kunde inte skriva igår och det kunde jag inte heller så ja, det kom  ett tidigt idag istället.
Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Har just nu en blogaward pågång.

Om du vill få chansen att få synas i rampljuset för mina läsare (ca 150 st om dagen) så tycker jag att du ska anmäla dig!

Lycka till!



http://nnovels.blogg.se/2012/may/veckans-blogaward-1.html#comment

2012-05-19 @ 09:31:59
URL: http://nnovels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback