WYSYLM - Chapter five

Previous:
Innan jag visste ordet av det var klockan 8 och jag var tvungen att gå, snabbt tittade jag om jag hade allt jag behövde och gick sen ut utan att säga hejdå till mamá och papá.

När jag väl var där ute tittade jag på Zayns hus men dom var inte ute, en besvikelse fall över mig men jag visste att jag skulle träffa han klockan 3 ändå.

Skolan gick fort och nu var det bara en halv timme kvar på dagen, jag blev glad inombords och log för mig själv.

- Vad skrattar du åt? frågade Lee mig, jag skakade på huvudet och tittade fram igen. Hon satte sig jämte mig och tittade frågande på mig.

- Har Karly Senn träffat en kille? sa hon och jag tittade chockat på henne och slog henne löst på armen.

- Nej, bara min granne, sa jag och log mot henne, hon skrattade och ställde en massor av frågor hur han såg ut och vad han hette. Jag visste själv inte så mycket om honom men idag skulle jag lära känna honom så jag kan allt om han, bättre än han själv.


- ooh, sa hon och vickade på ögonbrynen. Jag skakade på huvudet, och försökte koncentrera mig på läraren, som sotd längst fram i klassrummet och pratade om kvadratroten ur pi. Jättetråkigt alltså, då det var något jag för längesedan lärt mig.

- Vad pratar ni om?? Charlie, som vänt sig om i hans bänk, kollade frågande på oss, och Lee skrattade lågt, innan hon slängde en snabb blick åt lärarens håll. Hon kunde inte få ännu en utskällning, då hennes föräldrar då bara skulle ge henne utegånsförbud.Igen.

- Karly ska på en dejt. sa hon, och Charlie busvisslade lågt, vilket självklart fick läraren att kasta en menande blick i hans rikting, men då han inte ens kollade framåt, märkte Charlie det inte ens. Antar att läraren redan gett upp hoppet om honom, då han bara fortsatte med sitt eviga pladder.

- Det är ingen dejt, vi ska bara prata. Sa jag, men ingen trodde mig, inte ens jag själv. Jag sög på att ljuga, i alla fall för mina vänner.

- Jo visst, sa Lee och skrattade lågt.

Jag suckade uppgivet och hörde klockan ringa ut för dagen. Jag närapå flög ur min stol och jag hörde Lee och Charlie's skratt bakom mig, medans jag klumpigt samlade ihop mina böcker och halvsprang ut ur klassrummet.

Jag bokstavligt talat sprang fram till mitt skåp och kastade in mina böcker. Jag grabbade tag i min väska, och stängde det precis när Charlie kom fram.

- Lycka till på dejten! ropade han efetr mig då precis som jag grabbade tag i dörren intill tjernas toalett, för att kolla så jag såg anständig ut.

Jag kletade på lite mer mascara. Jag hade säkert fem stycken nerknölade i min väska. Ifall att. Jag tog ett par djupa andetag och kollade mig en sista gång i spegeln innan jag gick ut, men kunde äändå inte hindra mina händer från at puffa till mitt hår bara en extra gång, för att få till det där speciella fluffet.

Jag kom ut ur skolans huvudbyggnad och blickade ut över den fulla parkeringen. Hur skulle jag veta vilken bil som var Zayn's?

- Karly! Zayns röst hördes vagt genom sorlet av alla andra, och jag sökte över parkeringen för att se honom. Han stod vid en silvrig volvo, som såg himlans dyr ut, och jag log stolt. Av vilken anledning vet jag inte.

Jag gick snabbt fram till honom, eller så snabbt man kunde i högklackade skor då, och han kramade om mig när jag kom fram. Jag blev genast chockad, då alla killar i min skola alltid var så blyga, medans Zayn inte ens tvekade.

- Ska vi dra eller? fråade han, och fyrade av ett bländade leende och jag kan slå vad om att mitt hjärta hoppade över ett slag.

- Visst, var ska vi??

- Jag vet ett bra café ganska nära härifrån. Sa han och började gå runt till passagerarsida. Jag hittade det igår. Lade han sedan till och jag log - vad jag tror är - ett sött leende.

Han öppnade dörren och jag klev in, och kollade generat ner i marken. Han gick runt bilen och satte sig bakom ratten. Bilen drog igång och vi var snabbt ute från skolparkeringen.

- Så.. Hur gammal är du då?? frågade han och jag kollade på honom underligt. Inte direkt det första man brukade fråga.

- Sexton. Du då?? frågade jag, och han såg aningen chockad ut.

- Nitton. svarade han kort och jag nickade. He-rre-gud. Aldrig att någon som varit tre år äldre än mig ens kollat åt mitthåll. Och nu satt jag här, med en ursnygg - för det var han veklrigen - kille, på en, dejt?? Ne, det kunde omöjligt vara en dejt det här.

- Har du alltid bott i Toronto?? frågade han och jag skakade på huvudet. Toronto, Kanadas huvudstad. Kunde han allvarligt tro att jag ursprungligen var härifrån??

- Jag föddes i Chile. Flyttade hir när jag var elva, mina föräldrar skilde sig. sa jag och han nickade sakta.

-Så var är du ifrån?? frågade jag och han kollade snett på mig. Okej, med din dialekt är det inte svårt att gissa, la jag till och han skrockade lågt, innan han återgick till att kolla på vägen.

- Så flyttade du hit ensam eller?

- Nae, med mina föräldrar. svarade han och log snett. Jag nickade och log sedan ut genom fönstret.
- vad?? frågade han och jag skakade bar på huvudet.


- Så var är du ifrån, egentligen?? frågade jag, då det syntes att han inte var engelsk.

- Mamma är engelsk, pappa är från pakistan. svarade han när dem körde upp på en parkering utanför ett litet café. Det såg mysigt ut, och var ganska fullt av folk. Jag gick ur bilen och kollade mig omkring. Jag har nog aldrig varit här.

- Kom. sa Zayn och tog tag om min midja. En rysning for upp för min ryggrad och jag bet mig löst i läppen..

Det mesta skrivet av mig (F) men Ida skrev lite i början ;) Hoppas ni gillar det!!

Kommentarer
Postat av: ♥ linajakobsson

Intresserad av att bli veckans blogg hos mig? Klicka då här och kommentera för att delta:

http://linajjj.blogg.se/?tmp=20143112

Kram! :)

2012-05-20 @ 15:31:31
URL: http://linajjj.blogg.se/
Postat av: Elin - Designar bloggar

Kolla in mina tävlingar, vinn en design & veckans blogg! :)

2012-05-20 @ 17:50:40
URL: http://kimidori.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback